Dag dag dag, welkom in de kring. Dag dag dag, zit en zing.

Dag iedereen, welgekomen. Hier mag je spelen, zingen en dromen.
















donderdag 8 december 2011

Mijn eerste echte stage

Het was zo ver! Weken hebben we uit gekeken naar onze observatie stage maar ook naar onze eigenlijke doe-stage. We hebben er heel veel voor gewerkt, lesvoorbereidingen maken en verbeteren. Zorgen voor het juiste materiaal…  En vandaag was het eindelijk zover. Met een bang hartje maakte ik mij klaar om te vertrekken. Ik was heel zenuwachtig, maar wist wanneer ik voor de kleuters zal staan het allemaal weg zal zijn. Maar toch nog even stressen…
Toen ik in mijn klasje aankwam was het vlug alles klaarzetten en even overlopen voor de kleuters binnenkomen. We werkten deze week rond het thema De Sint. Het is bijna Sinterklaas, dus dit is wel het ideale thema om een eerste stage mee te werken.
En dan was het zover … het moment waar ik al zo lang naar uitkijk. Zelf les geven. Mijn eerste lesje dat ik mocht geven was onthaal. Het was wel wat raar, maar heel leuk. Tijdens mijn eerste lesmomentje kreeg ik al meteen een docent op bezoek. Nadien kreeg ik te horen dat alles heel goed was gegaan. Ik was blij om dit te horen. Het was een extra motivatie voor de andere activiteiten die volgenden.
De volgende activiteit die volgde was het geven van de beeldactiviteit. De tweede kleuters kregen de opdracht om hun schoentje die ze voor de Sint zouden klaar zetten te beschilderen. Voor de derde kleuters was het ook een activiteit met hun schoen, maar deze moesten ze omtoveren tot een Sinterklaas. Maar deze activiteit was nadien toch te simpel voor zowel 2de – als 3de kleuter.
Naast het onthaal geven en een beeldactiviteit, werd er van ons ook verwacht dat we een muziekmomentje, godsdienstmoment, bewegingsmoment en een verhaal zouden brengen.

De laatste dag stond heel de dag in het teken van de Sint. Hij kwam namelijk op bezoek. Die ochtend zijn we met de hele school richting de markt van Pittem getrokken waar de Sint toekwam. Nadien kwam hij bij ons in de klas op bezoek en kregen de kleuters allerlei nieuw speelgoed voor in de klas.

In de middag was het dan een groot feest voor de Sint. Heel de school verzamelde zich in de turnzaal waar ze allemaal liedjes zongen voor de Sint. Het onvergetelijke dag voor iedereen!

Deze stage vond ik super plezant. Heb soms wel heimwee naar het klasje waar ik les mocht geven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten